I ove godine naš se vrtić uključio u obilježavanje “Tjedna zdravlja u vrtiću – tjedna pravilne prehrane”. Svaka skupina je provela aktivnosti na određenu temu – žitarice, povrće, mliječni proizvodi, voće te bjelančevine. Djeca su na tako kroz igru usvojila osnove pravilne prehrane a dio tih aktivnosti možete vidjeti u nastavku.

U jasličkoj skupini djeci smo ponudili senzornu kutiju sa crtežom glave bebe sa otvorom na predjelu usta, razne žitarice (kuk.griz,heljda,tjestenina..), čašice i posudice, žličice i mjerice. Oni su manipulirali sa žitaricama i stavljali ih u otvor na ustima bebe rukama ili koristeći žličice,mjerice,čašice. Uživali su grabeći materijal pomoću mjerica i čašica,puneći njime posudice i čašice i potom ga stavljati u otvor na ustima bebe imitirajući tako hranjenje bebe sa zdravom hranom- žitaricama.

Jaslička skupina

U mlađoj skupini proveli smo aktivnosti na temu povrće. Istraživanje smo započeli raznim aplikacijama povrća gdje su djeca usvajala nazive povrća. Nakon toga na papirnate tanjuriće djeca su lijepila fotografije raznog povrća te smo razgovarali o tome koje povrće vole jesti. Također su imala priliku istražiti mirise, okuse, teksturu, boje, veličinu i oblik raznih vrsta povrća na način da su nožićima rezala povrće na sitne komadiće te ih slagala na tanjuriće.

Mlađa skupina

U srednjoj skupini djeci smo približili temu “Sir i mlijeko” kroz različite aktivnosti. Tako smo za početak imenovali i naučili koje životinje daju mlijeko te koji se sve proizvodi mogu dobiti od mlijeka. Djeca su imala priliku iskusiti “mužnju” krave kroz simboličku igru. Isto tako su kroz različite enciklopedije i slikovne materijale mogla vidjeti kako se mlijeko prerađuje te koji se proizvodi od njega mogu dobiti. Na taj način su proširivala svoje znanje o načinu kako nastaju mliječni proizvodi. Djeca su istraživala različite okuse i mirise mlijeka i mliječnih proizvoda te smo izradili kutić mliječnih proizvoda koje su djeca prodavala i kupovala. Također smo su djeci bili ponuđeni tetrapaci mlijeka te su imala priliku njima graditi. Sve ove aktivnosti popratile su likovne aktivnosti u kojima su djeca crtala sir i druge mliječne proizvode te bojala “svoje” kravice.

Srednja skupina

U starijoj skupini proveli smo aktivnosti na temu “Voće”. Djeci smo ponudili razne materijale: različito voće, izrađene didaktičke igre (igra sa slovima, imena voća, memory, puzzle, magneti), povećala i pincete, sadnice jagode i zemlja, slikovnica „Niko i prehrana“, isprintane slike voća, košare, potrebni likovni materijal (kolaž, ljepilo, olovke i bojice, flomasteri). Djeca su se prema interesu uključivala u aktivnosti, najviše su se uključivala u likovne aktivnosti i to u aktivnost izrade ananasa. Djeci je bila zabavna i igra u tržnici, posebice zato što im je bilo ponuđeno pravo voće za igru i manipulaciju. Aktivnost smo zaključili razgovorom i mini igrokazom i stihovima „JABUKA ILI KRUŠKA
– PITANJE JE SAD!“

Starija skupina

U Tjednu zdravlja djeca su upoznala različite vrste hrane i njezin značaj za pravilan rast i razvoj, a najviše smo se zadržali na hrani koja je izvor bjelančevina. Kada su djeca upoznala vrstu hrane (koja hrana je dobra za određeni dio tijela) i dijelove tijela bili su im ponuđeni prospekti s raznovrsnom hranom i nacrtan model djevojčice i dječaka. Na jednom papiru djeca su ispisala hranu koja je dobra za mozak, kosti, mišiće, srce, kožu, probavni sustav…, a popis im je bio pomoć u „ hranjenju“ tijela. Djeca su izrezivala sličice s hranom te ih lijepila na određeni dio tijela prema popisu. Na taj način djeca su učila o važnosti raznovrsne hrane za rast i razvoj tijela.

Predškolska skupina